Thursday, December 10, 2009

kalau itu memang bukan hak aku.

siapa aku sebenarnya?
apa hak ku keatas kemahuan hati ini.
hanya ingin menyelit dilembaran waktu. mungkin itu memang bukan hak aku.
siapalah aku yang hanya menumpang didalam perjalanan. bukan utama sepenting perjalanannya. tapi,bagaimana dengan perjalananku?
perjalananku mungkin dirasa ringan. kesakitan aku mungkin tenggelam.semuanya kabur kerana aku yang merasa. tiada sedikit yang terasa.
jeritan aku hanya sudi didengar oleh pena dan papan kekunci komputer.
menemani aku menangis hanya air semasa bersiram. batu hitam berat cuba dilontar jauh2. tapi terlalu berat,hanya boleh menolaknya perlahan2 sambil sakit dan lelahnya terasa panjang.

andai aku punya kesempatan. kesempatan apakah yang ingin aku pinta?
pabila sudah termiliki,usaha untuk memiliki pastinya terhenti.
kenapa usaha tidak diteruskan? kerana yang termiliki belum pastinya berlarutan.
kenapa dahulu berkata besar menanam anggapan aku akan dimanja berpanjangan.
tidak mahu sedikit pun menerima kataku yang perjalanan lebih penting dari yang menumpang.
"Aaaahhh!!!tanpa aku,tiadalah perjalanan. tak berertilah perjalanan,kaburlah tujuan perjalanan"
kau yang salah!! membuatkan aku berasa berhak. aku kah yang perlu berubah? setelah tegas kukuh kau tanam kebiasaan berakar umbi mencengkam hati.

kalau aku yang perlu berubah,kenapa dari dulu tak mengikut kata ku. prinsipku bukan begini. kau yang mengukir ukiran kemas tercatat dijiwa. aku kah yang salah disaat aku begini? aku kah yang salah disaat aku berdiam diri? berkali2 takkan masih tidak mengerti?

marah ku bukan kerana amarah..cuma aku seorang wanita..terlalu lembut walaupun sekeras2nya kelikir. terlalu rapuh walau seteguh2nya konkrit. terguris sedikit,melaut kekecewaan.

Tuesday, December 8, 2009

kejap lagi aku akan masuk bilik OT.

aku pon sebenarnya tak tau dh berapa kali aku masuk bilik OT.
kalau dulu..yang aku tau pasal OT adalah "over time". kali ni dh berubah.. kepada "operation teater". tapi bukan itu yang sebenarnya nk cerita.

aku sebenarnya hanya menunggu hari.[pastinya bukan menunggu hari untuk bersalin] aku menunggu hari untuk pulang ke malaysia. aku tak sabar..macam2 yang ingin lakukan. walaupon aku kerap balik malaysia,tapi aku masih tetap sentiasa ada benda yang nk buat. balik kali ini,tetap,dia tiada. dh setahun tak berjumpa. kalau ditanya pasal rindu..bak kata dia "rindu takkan habis walaupun ayg ade kat depan mata". dia,antara lelaki yang baik aku pernah jumpa dlam hidup aku. walaupun ada kalanya ada kekurangan..tapi kebaikannya dan kesabarannya..susah utk dicari.

orang kata..tinggal jauh mendatangkan byk masalah. ya..aku akui..tinggal jauh,mmg byk masalah. tapi..y aku lihat,satu persatu kami selesaikan. dan selalunya..dia yang byk mengalah. dia kata aku terlalu penting,penting hinggakan dia perlu jaga aku sampai mati. dari itu,aku sedar..aku yang perlu berubah...

adakala aku rasa benci sgt kat dia. kerana dia membuat diri aku terlalu sygkan dia..
aku sudah terlambat. nanti kena marah pulak. hari ini masih dlam mood yang tak berapa betul. pastinya aku akan diam saja sepanjang dlm OT.

kekasih yang tak dianggap.

Aku mentari
Tapi tak menghangatkan mu
Aku pelangi
Tak memberi warna dihidupmu
Aku sang bulan
Tak menerangi malammu
Akulah bintang
Yang hilang ditelan kegelapan

Selalu itu yang
Kau ucapkan padaku
Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
Menahan setiap amarah

Aku sang bulan
Tak menerangi malammu
Akulah bintang
Yang hilang ditelan kegelapan

Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
Menahan setiap amarah
Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba bersabar
Ku yakin kau kan berubah

Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
Menahan setiap amarah
Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba bersabar
Ku yakin kau kan berubah

Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
Menahan setiap amarah
Sebagai kekasih yang tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba bersabar
Ku yakin kau kan berubah

Monday, December 7, 2009

something inside me..


I HATE YOU!! HATE YOU BECAUSE I CAN'T HATE YOU.



"kadang-kadang,orang yang kita sayanglah,yang paling susah untuk kita sayang"

"bukan senang nak dapat teman hidup yang sanggup terima buruk baik kita,sanggup berkoban untuk kita,sanggup hidup bersama sampai ke akhir hayat"

"isteri bukannya hak milik,tapi anugerah"


In the mirror I see a girl who cries
In the mirror I see a girl who is filled with lies

In the mirror I see a girl who hides away her fears
In the mirror I see a girl who wipes away her tears

In the mirror I see a girl who always bows to her knees
In the mirror I see a girl who doesn't like what she sees

In the mirror I see a girl who wants to be set free
In the mirror I see a girl, and that girl is me


Friday, December 4, 2009

selepas tamatnya exam sessional 1.

penat,semalam punya penat pon tak abis. ditambah dengan tak boleh tdo. semalam mula tdo kul430. bgn2 dh ku 715. penat. hari ni byk bende kene buat. disebabkan aku hendak cuti yang pjg dan balik ke rumah. aku terpaksa melalui hari2 yang penat. pagi posting surgery...dn ya..aku ada OT pagi ini. dan ptg posting community medicine.
aku harap hari ni commed tak wat pape lagi. cuma jelas kan apa yang nak dia wat. sebab aku masih penat. penat fizikal dan mental. aku harap dapat melaluinya bersama seseorang. tapi tak pe..aku ade diri aku sendiri untuk menemani.

lagi 2mggu nk balik. aku sgt tak sabar. kenapa? sbb aku bukan la suka sgt berada disini. tapi aku ada tanggung jawap kat cni. besar dan berat. aku harap aku sihat. sihat seperti mana yang dimaksudkan oleh WHO. [world health organization]

"health is a state of complete physical,mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity"

Friday, November 27, 2009

BIRU (BAB 1 PART2)

nur duduk melipat baju. hujan makin lebat. tiada tanda-tanda hendak berhenti. sayup-sayup terdengar suara adiknya yang menyanyi di dalam bilik air. saiful memang begitu,suka menyanyi di dalam bilik air. sudah berapa kali ditegur ayah. nur tergelak kecil sambil mengeleng-gelengkan kepala.
"aduhai...adik aku sseorang ni.."
tak lama kemudian,azan maghrib bergema. hujan masih lebat. ayah masih belum pulang. tiba-tiba nur terasa semakin resah. ada sesuatu yang tak kena. dia beristighfar didalam hati. menenangkan diri dari terus berfikir yang bukan-bukan.
"akak masak ape hari ni?"
tiba-tiba saiful muncul di ruang tamu. sambil memegang perutnya yang leper. kurus sungguh adiknya,tapi makan macam untuk dua orang makan.
"dah solat belum? kalau dah baru boleh makan. tak pun tunggu ayah dan mak balik,kita makan sama-sama."
"alaaaaa....orang dah lama la... ayah tak balik lagi ke kak? mak mana?"
sambil duduk membelek-belek surat khabar yang tadinya diatas meja.
"belum... mak pergi rumah makcik,hantar lauk..pun tak balik lagi... ape kata,saiful tolong akak lipat kain..haaa...cepat sikit habis,banyak ni,baju saiful pon ada."
"ape pula....lipat kain kan kerja orang perempuan,akak la buat. saiful lelaki...duduk dan baca surat khabar...haaa..baru la betul...hehehehe.."
"banyak la kamu,sekarang dah moden..siapa-siapa pun boleh buat kerja,tak kisah dah pasal lelaki ke perempuan.. kalau malas cakap la malas...."
"hehehehhe..."saiful tersengeh.

tok,tok,tok.
pintu diketuk.
"hah,jangan nak cakap buka pintu pun kerja perempuan juga, pergi tengok siapa yang datang"
"akak ni,macam mak orang la. membebel je..." sambil bangun membuka pintu.
ayahnya yang basah kuyup berdiri didepan pintu.
"ambilkan tuala" tanpa sempat saiful berkata apa-apa,ayahnya sudah bersuara.
bergegas dia masuk ke bilik mengambil tuala,meninggalkan kakak dan ayahnya.
"mak kamu mana?"
"mak pergi rumah makcik td, hantar lauk, tak balik-balik lagi. ayah nak makan? nur siapkan."
berhenti melipat baju dan bangun untuk kedapur.
"tunggu mak balik la,tak sedap makan bila mak kamu tak ada" saiful muncul dengan tuala dan kain pelekat. diberi pada ayah lalu duduk untuk menonton televisyen.
"kamu tak ada kerja sekolah ke saiful?" tanya ayah sambil melangkah masuk ke dalam rumah.
"tak ada.."jawapnya ringkas.
ayah terus hilang ke bilik air.

Sunday, November 22, 2009

BIRU (BAB 1 PART1)

Petang itu,mendung seakan sudah mahu malam. Angin yang menandakan hendak hujan. Kambing-kambing mula mengembek. Risau akan terkena hujan. Berlari-lari menuju ke tempat berbumbung. burung-burung kembali ke sarang. "nampaknya macam nak hujan lebat ni nur,ayah kamu tak balik-balik lagi ni. Risau pulak mak." jelas terpancar kerisauan diraut wajah yang sudah dimamah usia. Nur yang tadinya khusyuk menyapu,berhenti. timbul sedikit kerisauan dihati. Betul juga,terfikir kalau-kalau ayahnya masih dilaut. "takpe la mak..mungkin ayah dah sampai ke pelabuhan kot." cuba menyedapkan hati ibunya dan juga hatinya,walaupun hati sebenarnya terasa seperti ada yang tak kena. cepat-cepat diselesaikan menyapu,bila teringat ada lagi kain yang dijemur masih belum diangkat. Guruh mula berdentum. Tanpa sempat menyimpan penyapu kembali ke tempat asal,nur bergegas keluar mendapatkan kain jemuran. "ayah kamu tak balik lagi nur?" "belum mak.." jawapnya pendek. "adik kamu mana?" "tadi dia dah balik dari main bola. Sedang mandi agaknya" hanya mengagak kerana sebentar tadi terlihat saiful bertuala keluar dari bilik. "haa..yelah. Mak nak ke rumah makcik kamu kejap. Hantar lauk ni. Nanti kalau ayah kamu balik,cakap mak dirumah makcik." nur hanya mengangguk sambil menghulurkan payung kepada ibunya. Sebaik saja ibunya keluar dari rumah, hujan mula turun dengan lebat.

dia dah mula dah...





nak tahu sesuatu tak...aku akan mehadapi peperiksaan lusa. tapi malam nih,aku sedar yang terlalu byk lagi yang perlu dibaca. dan aku sekarang,sudah mengantuk. malam nih,panas. puas aku dahaga,sampaikan aku minum air dlm mangkuk megi kegemaran aku. sebenarnya dlm tu ade ais sebesar dua penumbuk aku. [dan ketahuilah,tgn aku tak la besa mana pon]. ais tu dh cair. dan air y tadi penuh. tinggal sikit je. kenapa aku minum dlm mangkuk megi kegemaran aku? sebab aku tak de cawan yang boleh memuatkan ais sebesar dua penumbuk aku. puas aku cuba memecahkan ais jadi ketulah kecil,tapi tak berjaya.

entah kenapa,sejak akhir nih. mlm mmg panas. sampaikan aku tido pon dgn membiarkan tingkap terbuka. nasib baiklah rumahku di tingkat 5. tinggi la jugak.

kipas dalam bilik nih dh boleh jadi perhiasan je. tak rasa pon walau dh bkk smpai 4. nmpk mcm laju,tapi anginnye tak rasa pon.

hadoi!!!pehal budak seko nih... ngntuk tahap beruang kutub. masalahnya beruang pon tak ngntuk macam nih....

Thursday, November 19, 2009

tiktok..dingdong...

diri aku sarat dengan rindu..

yang aku rindu..:
1. mak
2. abah
3. abang pacak
4. bapit
5. makyang
6. umi
7. fara
8. ikah
9. alif
10. khaliq
11. syawal
12. ali
13. hani
14. nadira
15. budak men bola kat umah aku
16. mak cik pasaraya sijangkang
17. abg jual cucuk2 kat pasa sabtu
18. atok jual air tebu
19. a'an
20. org pakai baju putih

haaaaa...byk2... tak terkira.
p/s : buat encik biskut teddy,sy tanak rindu anda. nnt sy menyusahkan anda. jd jgn risau,tanak dh rindu anda.

ada apa dengan RINDU?

Bermaknakah tiap baris kata-kata
Ataukah hanya dibibir saja
Bersungguhkah rindu yang engkau pamerkan
Ataukah sekadar hanya lakonan

Rindu... telah melekat dalam hatiku
Walau awan berlalu
Rinduku... tak berubah... arah

Purnama mengambang... cuma berteman
Bintang berkelipan dan juga awan
Siapa tahu...
Rindu yang mencengkam di hatiku

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merayu padamu yang sudi... merindu ku

Purnama mengambang berbagai warna
Bila embun pun datang bintang purnama
Tinggallah aku sendirian bertemankan malam sepi

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merindu padamu yang sudi memujuk

Hiaskanlah cinta di jari manisku
Sinarkan bagai gemerlap kencana
Tandakanlah kasih dimercu kalbu
Serikanlah purnama yang merindu

Wednesday, November 11, 2009

terasa..

MUNGKIN

ku lihat diwajahmu,
tiada tarikan,
ku lihat digayamu,
sudah ketinggalan,
kau harus tahu kita hanya bisa berteman,
hanya berteman saja,
tak lebih.

selama ini kita,
banyak bertemu,
walaupun daku sudah berpunya,
kau lebih memahami,
lebih mengerti,
tapi ku malu kau bukan sepertiku.

ku cuba berhenti,
dari memikirkan segalanya tentangmu,
namun aku gagal,
menguasai hatiku dan perasaanku,
tak mungkin,
takmungkin ku jatuh cinta.

biarkanlah saja,
hatiku berkata,
binggung memikirkan tentang hubungan kita,
mungkinkah ini cinta,
cita sejati,
yang ku cari selama ini.

setiap detik waktu,
ku cuba mengerti,
perasaan hatiku,
yang kian dalam,
menginginkan dirimu,
setiap waktu,
setiap waktu dalam hidupku.

setelah engkau pergi,
baruku sedar,
baruku rasakan kehilangan,
kini aku mengerti,
perasaan ini,
rasa yang tak pernah ku alami.




Friday, November 6, 2009

alahai hawa....~

badan sebenarnya masih rasa lemah. entah kenapa,satu hari ni terasa lemah. mengantuk. tak larat. pulang dari kelas tadi terus ke farmasi. beli ubat yang tak cukup tgh hari tadi. sampai je rumah..terbau sesuatu yang lazat. untung dapat housemate yang rajin. [terima kasih shu dan mekda]. badan lesu sangat. tapi gagahkan juga. nasib baik la housemate jenis melayan je aku merapu.

selesai solat asar,telefon rumah. tak dapat. telefon abah,tak angkat. akhirnya,telafon emak..berjawap. mereka dalam perjalanan nak jemput hajar kat UPM. td,aku tengok cerita KASIH TERCIPTA. episod 3. cukuplah satu hari satu episod. bangun nk mandi,tiba-tiba aku pening. semua berpusing. aku berhenti,menstabilkan diri. hmm..macam tulah aku sejak akhir2 ni. kalau ok tu,sihat je. kalau tak ok tu,memang sampai ke malam lah aku tak ok.

apa sebenarnya masalah aku ni,aku pon tak tahu. yang aku tahu,tadi DR. ABUL FAZIL cakap...aku anemia dan BP aku rendah. dia macam terkejut jugak la,sebab sangat rendah. hmm..harap2 cepat la semua ni berlalu. sebab exam dh nk dekat ni. lagi 2minggu.

malam ni,aku tak tahu la,aku patutnya study pharmac. tapi,lepas mandi pon masih tak bermaya.

Saturday, October 31, 2009

end posting medicine utk sem ini.

kelu,terpaku aku pilu.
seharian aku menatap lesu,
lelah,mengah aku kah salah?
semalaman aku dirudung resah,
sedaya kudrat mengukir senyum,
dalam hati luluh terpahat,
biar..
abai...
jangan dipeduli..
hati ini lali,
jangan diendah walau disakiti,
berulang-kali.

duri ditarik,selumbar tak sedar.
puas dibelek,diterbalik,tertonggeng,tertonggek,
luka tak dapat dicari,
bernanah merebak menjadi barah,
sembuh tak pulih,
menjadi berbekas.

kisahnya....atau kasihnya.....

- "sudikah awak ambil saya sebagai pemaisuri awak?"
- "mestilah sudi sayang.."

-"pink ke unggu?"
-"unggu."
-"lavender?"
-*angguk dan senyum*

-"tu la..lain kali makan byk2,makan sikit sgt. kecik.. je"
-"ala,orang makan banyak la,ayg mana tau"
-"yela tu..makan mc ciken pon tak abis"
-"yala..you kena makan byk sikit,tgk..jari you lagi kecik dari dia"
-"ala,moi..dia gigit jari saya hari2 maa..memang la jadi kecik"
-*tergamam*

-"ada rasa lain tak hari ni?"
-"mmm..ada bau lain."
-"hehehe.."
-"baru ke?"
-"abang beli pewangi baru,sedap tak?"
-"sedap2.."
-"tapi dia special tau.."
-"kenapa pulak?"
-"cuba bukak tu..(laci kat depan kereta)"
-*buka.ada bekas pembalut pewangi kereta.tertulis I LOVE YOU.(nama pewangi tu i love you)*
-"hehehe"
-*terharu*
-"I LOVE YOU 2..."

-"yang,yang..perempuan tu dari tgk abg je.."
-"mana3...?????"
-"tu yang jaga kat tepi pintu tu..."
-"yang mana? amboi..meh ayg belasah dia meh."
-"haaaa..betul2...gi belasah dia."
-*gelak...*

-"aish...ape la..yang dibaca..tak paham tol la..."
-*main tarik2 buku*

-"yang,alaaa...ayang nih,tgk..kawan ayg dh terlepas. nasib baik tak langgar"
-"ape....????tah pape la..."
-"tu sebelah ayg tu.."
-*pandang ke tingkap.tetiba bertembung dgn muka kambing.*
-"AAAAAA..!!!" *terkejut*
-"pap!!" *bahu dipukul*
-"eee...jahat!!"
-"hahahahahahahahahhaahaha"

-"abg tgh watpe tu?"
-"ayg tgh watpe?"
-"ayg tgk tv...."
-"haaa...abg tgh tgk ayg tgk tv"
-"abg ni..org tny betol2 la..."
-"abg betol2 la ni..takkn abg tak betol pulak....hahahahahaha"

-"nk kol abg blh?"
-"hah? blh2..kol la."
-*dail*
-"hello.."
-*tanpa cakap apa2.nangis.sangat dahsyat.tak berhenti hampir 30minit*
-*berhenti nangis.*
-"dah? dah abis nangis dah?"
-"dah..dah abis dah..."
-"huish....ayang nk tau tak...tadi hujan lebat...lebat gile. tak de pon tanda2 nk ujan. tetiba dia hujan,pastu tetiba je berhenti...huuu..dahsyat..."
-"hah? hujan? kat cni tak hujan pon."
-"tula..tadi ada orng nangis..ingat hujan..sampai banjir...."
-"eeee...nk ejek org la tu"
-"hehehe..mana ade..alaaa...abg tau ayg ciwek...nangis tu kalau tadah mesti berbesen2."
-"hehehehehe..mane de..pandai2 je..."
-"aik? dah gelak dah......tadi nangis"
-"dah...dah gelak dah..nk ayg nangis lagi ke?"
-"isk,tanak2..nnt banjir...hahahahhaha"
-*gelak*

-"eee...napela..mak dia tak pakaikan ank dia selipa?"
-"mana2?"
-"tu....?"
-"jap2...ape dia? tak pakai ape?"
-"selipa..."
-"selipa...hahahahha..selipa..."
-"ngape???"
-"tak la...macam kelakar...selipa...org slalu gne selipe"(sambil goyang2 selipa dikaki)
-"ayg biasa je guna..kt sekolah guna je.."
-"selipa...hahahahaha..selipa..."
-*dan sepanjang jalan la dia ulang perkataan "selipa"*
-"isk....abaaaaanggg..dah la...pening."
-"selipa....hahahahhha...selipa..."


thanks for acting like you cared.

mana silapnya?
apa silapnya?
yang membuatkan aku semakin tidak yakin.
apa yang berlaku hari ini sahaja cukup untuk buat aku tidak yakin.
kalaulah aku tidak pernah mengenalinya.
perkara begini membuatkan aku mengingati sesuatu yang aku tak patut aku ingat sebab tiap kali aku ingat,pastinya aku yang sakit. sakit sebab mengetahui hakikat yang ia takkn blh berubah.

seharian aku melawan dengan diri sendiri
berperang dengan hakikat sifat diri. puas cuba diambil segala kebaikan. cuba diambil yang positif. tapi malangnya usaha macam sia2. perbincangan tidak menyelesaikan apa yang yang terbuku dihati. dan akhirnya,akulah yang mendengar. bukan apa yang kuat dalam hati ini yang diperbincangkan. tapi seperti biasa,sebaliknya yang berlaku. aku lali. hampir setiap kali.. ia memang begitu. pastinya berakhir dengan bukan cerita diriku,hatiku,perasaanku. segalanya tentang dia. kesedihan dia,apa yang tak cukup pada tafsiran dia.

segala yang hari ini..membuat aku berfikir. baiklah aku tak pernah mengenali dia. sakit hati bagai dirobek. hancur. sehingga nafas seakan tersekat. kerana sakitnya hati. kegembiraan yang sedikit mengubat petang tadi bagai diragut dengan kasar. sampai sekarang. aku masih sakit. sakit..cukup sakit. lama dibiar dari semalam.

keadaan ini lebih membuatkan aku merinduinya. walaupun sekejap. sakit hati yang aku terima tak pernah sehebat ini. sangat hebat sehinggakn aku cukup marah. masih marah. ditegaskan!! bukan merajuk!! tapi marah!!!

hatiku berbunga petang tadi. aku dapat tahu yang aku akan ada cuti bulan12 ni. 3minggu seperti pelajar2 lain. itu cukup membuatkan aku terfikir sesuatu yang memang akan mengembirakan dia. tp,sekarang..aku jadi tak pasti sama ada aku masih mahu cuti itu atau tidak. maaf...kalau penulisan ini menjengkelkan. ada yang tidak puas hati. ada yang terasa hati. hakikatnya,aku menulis untuk diri aku.

bagi yang terasa. ketahuilah..aku marah. sangat marah. marah yang menyebabkan aku sangat sakit. seperti mahu segalanya berakhir.

"cinta dn sayang tak semestinya bersama" perkataan y aku selalu guna tapi aku sendiri tak tahu aku dapat terima atau tidak.

salahkah aku?
kurang apakah aku?
tidak cukup kah usaha aku?
aku cuba ketepikan segala perasaan aku. kebiasaan aku.
kenapa..setiap kali hal begini,aku yang menjadi pendengar. aku rindukan orang yang mendengar. tang diam tanpa kata. tapi ada saja kelucuannya.

Friday, October 30, 2009

seandainya..

masalahnya satu,
kau tak pernah berkasar,
sedikit tanpa sedar..membawa luka yang dalam..

semuanya dh terlewat..
tiada 2 selepas 3..
tetap akan terus berlaku.

malam ini....

Kian

Artist: Mawi
Kian jauh
Kian hilang
Kasih antara kita

Nampak tenang
Pada zahirnya
Tapi batin terseksa

Yang terguris tak nampak dimata
Yang terhiris terluka
Sesekali terbit air mata
Tahan sebak didada

Ke manakah..nak dibawa
Resah kian melanda

Di manakah
Hendak ku khabar
Pilu di dalam dada

Bila kasih di hujungnya nyawa
Rasa ingin dimanja
Perasaan pun kian tersentuh
Bila rindu ini berlabuh

Apakah yang dikejar dalam hidupmu
Berkali ku kata padamu
Kita singgah di dunia yang sementara
Penuh tipu daya

Yang kekal
Disana
Biarlah..kita bersama

Usahlah
Hanyut terus terlena
Kerana dunia

Pada aku masih ada
Kasih belum terhakis
Sebenarnya..sudah lama
Ku sungguh berkecil hati

Sunday, October 11, 2009

Jangan Pernah Berubah..[percayalah,tajuk tiada kaitan langsung dengan isi entry ini]

[garu kepala yang tidak gatal] uurrmmm..sesuatu bermain didalam kepala aku. sesuatu yang seakan sedang bermain bowling. dapat rasakan bagaimana sebiji bola bowling bersaiz 12 dibaling dan menjatuhkan pin-pin yang disusun oleh mesin. namun,sekuat tenaga diarah demi menuruskan penulisan. sayangnya,penulisan seakan sering tergelincir salah. dakwat putih yang diguna untuk menutup kesalahan makin malu-malu hendak keluar,walau puas dipicit perutnya yang seakan ikan,sehingga kempis terpenyek. hendak dibuang sayang,masih ada lagi sisa-sia yang masih sudi untuk keluar. [barang dari malaysia lah katakan...tiada terjumpa di bookmark atau di depot juga di nilgiris]. biarlah ia terus setia didalam kotak pensel bergambar pooh[anda pasti kenal beliau]. aaahhh..tak ada guna meneruskan penulisan seperti ini,makin comot kertas putih bergaris hitam itu. seakan mahu saja dibuang,buat yang baru. hodoh! comot! tidak kemas! benci melihat hasil kerja sendiri.
tidurlah,malas nak teruskan kerja yang seakan-akan sia-sia.

sepatutnya,aku terus tidur waktu ini. tapi tersangkut kepada kotak hitam 4segi ini. melihat-lihat,meraba-raba,dan menekan-nekan kekunci huruf yang bersusun tidak mengikut susunan abjad ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ...dan begitulah kisahnya bagaimana aku boleh mula menulis entry untuk kali ini...muqaddimah yang aku rasakan tak patut dan tak perlu untuk dipaparkan. cuma cuba menambah kebosanan mereka-mereka yang membaca. saja,tiada kerja.

teringat tadi masa makan bersama shuhaiza dan zahida. aku hadir lewat ke meja makan. makanan sudah dia bahagi kedalam tiga mangkuk putih. aku pun duduk untuk memulakan acara makan. tiba-tiba...

"woit...apesal aku punye banyak???" aku lah itu yang berkata-kata.
zahida tersengeh..
"mekda..ko punye sket je.. amboi..."
shuhaiza yang dari tadi makan seakan *huhu..bukan salah aku..aku dah amik part aku...*

terfikir..kalau di rumah..dengan adik beradik la..bila ada makanan apa-apa pun lah,pastinya akan ada yang berbunyi..
"ape nih...aku punye sket je...mne aci...."
marah bila melihat makanan didalam pinggan yang dihidang untuknya sedikit.

situasi yang berbeza. kenapa agaknya? kelakar pun ada. ada yang marah bila makanan dalam pinggan hanya sedikit. ada yang marah apabila diberi lebih.


kisah kedua...teringat bersembang-sembang dengan suhaili,mengisi kekosongan semasa posting yang waktu itu aku sangat mengantuk hingga seakan-akan terasa hendak muntah kerana menahan ngantuk.aku pun tidak pasti bagaimana topik ini boleh keluar. lebih kurang beginilah...

"mokwo...hanafi letak gamba mokwo kat facebook dia tak...?"
"tak..dia kata dia taknak kongsi aku dengan orang lain.."
"pelik kan...ade orang laki yang letak gamba awek dia kat facebook atu kat frenster"
"dan..sebab dia, sebab nk tunjuk kat semua orang,yang pempuan tu milik dia..."

P/S : TULISAN MERAH DIALOG MILIK SUHAILI.

tapi kali ini,ada sebab yang kedua kenapa ada diantara lelaki atau perempuan yang tidak meletak gambar pasangan mereka di facebook atau frenster...sebabnya..mereka mahu orang ramai menganggap mereka masih single.. pelik kan dunia? macam-macam sebab dan alasan berbeza-beza.


kisah ketiga..perbualan aku dengan encik biskut teddy.

"orang lelaki ini simple.." dia meluah mentafsir apa yang disampaikan didalam movie the ugly truth. maka keluarlah perbahasan,yang bagi aku...tak patut dibahaskan antara lelaki dan wanita. kerana tiada penghujung.

perempuan berkata.."lelaki ni complicated..susah nak faham.."
lelaki berkata..."perempuan ni leceh..susah nk faham..complicated.."

fikirlah..apa yang susah untuk difaham,dan apa yang complicated sangat? bagi aku..setiap manusia itu complicated. lelaki tidak faham perempuan,perempuan tidak faham lelaki. dan mungkin yang lebih parah..perempuan sendiri tidak faham perempuan..dan lelaki sendiri tidak memahami lelaki. dan akhirnya,aku pun tak faham hairan,kenapa topik ini jugalah antara yang hangat dijadikan dialog-dialog di dalam drama-drama dan movie-movie.


selesai kisah-kisah yang terlintas dalam kepala aku. mungkin ada lagi yang belum mahu menunjukkan diri. dan selesai entry aku untuk kali ini.

P/S: SANGATLAH BERBEZA MENULIS DI BLOG DAN DIDALAM DIARI.

Friday, October 2, 2009

AMARAN : BAIK JANGAN BACA!!!

arini..aku sedikit tiada mood. hilang entah kemana. teringat org di malaysia?mungkin... rindu?mungkin.. sayang?mungkin.. cinta?mungkin...
aku terpanggil untuk menulis.. ingin meluah..tapi tak tahu bagaimana...


melihat aku ke langit..
bintang tiada menemani..
berlari aku ke laut..
ombak tidak mahu beralun..

kesini aku meraung..
kesana aku terluka...
tersungkur aku merangkak..
lelah menelan nafas sendiri...

sepi....
sunyi...sendiri...
hanya sayup nyanyian rindu..
dan gemersik bisikan cinta..
memanggil aku kembali..
memaksa hati menuruti...

tatkala itu akal terjaga..
dibangunkn dek tangisan jiwa..
lemas dalam rindu..
yang nafasnya dari cinta..
bertunas dari sayang...

lepaskan aku kelangit..
kau sentiasa menjadi awan..
lepaskan aku ke laut...
kau sentiasa menjadi airnya..
lepaskan aku kehutan..
kau sentiasa menjadi hijaunya..

aku terduduk..
terdiam....
kemana lagi arah tujuan..
kemana saja ia telah berakar umbi..
kukuh mencengkam hati..
hati yang selalu mengetahui..
ianya tidak bersyarat..
dan ianya tidak minta bersatu...




Friday, September 25, 2009

ape cite budak kecik ni?[aku la tu]


harini,bgn pagi dgn dikejutkan oleh encik biskut teddy. tgk jam..la,baru kul 530pg. biar betul mamat ni... hahaha..rindu katanya. seminggu dia sibuk beraya,meninggalkan aku..[cheeee...tinggal la sangat,cume kurang bermesej je]. beberapa minit[hampir setengah jam kot...] berbual di skype..dia membenarkan aku tidur kembali. kul7pagi,baru aku betul2 bangun dn bersiap kekelas. hmmm...pk,nk pakai baju ape. last2..aku pakai baju yang warnanya sgt tak matching dgn tudung. baju unggu tudung pink. yaaa...aku memang selalu begitu. dulu aku pernah berbaju hijau bertudung unggu. hahaha. kelas pagi td,medicine. aku tak ngantuk. cukup tidur kot.. abis kelas,mcm biasa..aku tunggu bas. nek bas g atavar...sampai je sana...aku dapat sms. "we have OPD today" from NEENA.

owh...mcm menarik. OPD y lepas,aku tak dapat join,sbb aku pergi jumpa doktor. [sakit lama datang balik...] aku dgn suhaili pon jalan la g bilik no14,tingkat1. hmmmmm...masuk dalam class room..[ops...sume pndg aku,sbb aku y bkk pintu] dlm tu sume senior. cari2 tempat duduk. [sebenarnya..hampir sume tempat kosong,ade 3 org je dlm bilik tu mse tu,cume aku je mcm pening tak tahu nk pilih nk duk mne..sbb byk sgt y kosong]. tak lama lepas tu...sorng2...bdk 3rd sem datang. bilik mula bising. aku kuakan buku. konon nk baca. tapi main je.

lebih kurang sejam duduk,senior2 pon mcm bgn..ade kelas katanya. ok..aku pon kemas2 la barang,tetiba..diaorg kata..bdk 3rd sem tak yah ikot. dok je ctu..aku pon com tercengang kejap. aku smbung duduk..sejam berlalu....aku dgn kwn2ku y lain dah mula gelisah. tak wat pape. hanya bercerita tentang cuti bulan 12,HOD community medicine,tetiba rani mukerji pon ade...priankha chopra...[serius..aku tak tau cmne nk eja nama org2 nih] SRK...,eh..DATO SRK.... hahahahha....bincang pasal nk sambut besday namrata kat mne...gelak2...men sphygmomanometer y ade kat dlm bilik tu....amik gamba....tanya umur masing2...ade yang call mak...ckp busan..dn bercerita tahap pembuangan masa kami..



rashdeep dan namrata


besday gurl[arini besday dia]


satu2nye bdk 3rd sem dalam unit aku y reti kannada
karthik..

dari kiri..savind,neena dn namrata



macam biasa...budak sorang ni mne leh tinggal.....


P/S: TAK PASAL2 AKU DOKTOR CAKAP AKU anemia... ITULAH RESULT BLOOD TEST AKU DUA HARI LEPAS. 4TABUNG UJI DIA AMIK. BYK GILA. AKU DH PITAM2 DAH. HAHAHHAA....

Friday, September 18, 2009

APA AKU BUAT NIH.....?????

jap,jap...!!!!! siapa nih....??? hahahaha.
[gambar dalam kelas]


haaaa...ni la kelas aku. sebesar ini..dan memuatkan lebih kurang 120org.
[rasa2...patut tak?]


dari hadapan..
[itu beg aku..(tiada niat untuk menunjuk). seperti tuannya,sukakan publisiti murahan]


apa yang aku lakukan masa posting medicine? ambil gambar orang? hahahahaha....bagus2..usaha yang patut diteruskan.


sebelum kelas bermula..tunggu lecture lebih kurang dalam 2jam lebih. sian kawan aku nih. dah ngantuk me"lepet2"


bilik kecil yang memuatkan lebih kurang 30 org. bilik ini terletak di sebelah wad wanita. kitaorang buat kelas kat sini la.


owh...sekali lagi...suhaili. tapi yang ni bukan kat hospital tau. ini dalam kelas kat kolej. rajinnye.....


ni masa hari first. macam biasa...duduk tunggu lecture. sesuka hati duduk di katil pesakit yang kosong. aku dah hampir2 nk baring dan tidur saja.




tapikan....korang tak pelik ke? kenapa la gambar minah ni byk sgt. hahahahha....itulah suhaili. satu2 kawan melayu yang aku ade kat dalam kelas..[sedeyh tak?] hahahahha....nanti ble2 aku post gamba kawan aku sorang lagi. DEEVOTHA. [warga afrika].

nk cite pjg pasal apa aku wat kat hospital. tapi...nnt la... aku tak de mood nk cite. tgk gambar dulu la ye.... nnti aku try amik lagi byk gambar menarik...

Sunday, September 6, 2009

LAFAZ YANG TERSIMPAN




Luluh hatiku yang sayu Menatap wajahmu tenang dalam lena Kasih ku zahirkan laku Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya Dan raut tuamu membekas jiwaku Meredakan rindu mendamaikan kalbu Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu Biarpun kuredah seluruh dunia Mencari gantimu Betapa sukarnya menyusun bicara Meluahkan rasa menuturkan sayang Kasih yang terlimpah hanya sekadar Tingkah Cuma ungkapan kebisuan yang Melindungkan kalimah rahsia Masih kubiarkan waktu Melarikan lafaz kasihku padamu Mengapakah sukar menyusun bicara Meluahkan rasa menuturkan sayang Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar Tingkah Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia Apakah yang hilang andai dilisankan Bait penghargaan penuh kejujuran Tak mungkin terlihat cinta yang merona Jika hanya renungan mata yang bersuara Bukan atur kata Tiada lagi ertinya pengucapan Andai akhir nafas di hujung helaan Sebelum mata rapat terpejam Usah biar kehilangan Menggantikan lafaz yang tersimpan





MAK..ABAH...SEDAR ATAU TIDAK. UMUR AWA SUDAH MENCECAH 21 TAHUN HARI INI.
PEJAM CELIK..ANAK MAK DENGAN ABAH SUDAH BESAR. DAN DALAM 21 TAHUN INI JUGA MAK DENGAN ABAH BESARKAN AWA. ANDAI DIMINTA AWA MEMBALAS..PASTI TAK SETANDING DENGAN APA YANG TELAH DIBERI.
DAN AWA SEDAR,AWA LAH ANAK YANG PALING SUSAH NK DIJAGA. ANAK YANG PALING DEGIL. EGO. TERIMA KASIH KERANA SENTIASA SABAR...


Tuesday, September 1, 2009

2nd year M.B.B.S [1st day]

bangun pagi,jam 7..duduk. tarik semula selimut. hujan pagi tadi membuatkan aku semakin liat untuk bangun.. kembali memejamkan mata. teringat "encik biskut teddy"..dia telefon pagi tadi. entah jam berapa. aku sendiri masih mamai.. tersenyum sendiri.

[bunyi nada dering telefon bimbit]
aku terjaga..meraba2 katil dan bantal. [hadoi..mana pula aku letak telefon ni...]
KEDEBUK..bukan aku yang jatuh..telefon bimbit aku jatuh dari katil. [huaaaaa!! habislah..]
belek2..okeh. sihat. tak ada calar. sempat lagi cium telefon sendiri[reaksi spontan,jangan salah faham]. masih berdering.
eh,abang..[panggilan dari en.biskut teddy] butang hijau ditekan.
belum sempat berkata apa2.....terdengar suara.

"hello sweetheart....." [huhuhu...cair aku] suka dipanggil begitu.
dan hakikatnya..perbualan yang seterusnya aku tak ingat. mamai punya pasal. kesian en.biskut teddy..[hehe..maaf sayang...]

hakikatnya,jam720 baru aku bangun. keluar mengambil tuala disidaian. masuk ke bilik air. ok..sampai sini je cerita. takkan nak cerita detail..aku buat apa dalam bilik air kot...

selesai..duduk kembali atas katil. baring kejap. [huaaaaaa!! sedapnya kalau sambung tidur] haha..hari2 sebelum ini,boleh la buat. tapi hari ini aku perlu bersiap ke kelas.
HARI PERTAMA AKU SEBAGAI PELAJAR TAHUN DUA MBBS.

745 pagi. pakai stokin..[mestila dah siap pakai baju]
"mekda...aku pergi dulu..." menuju ke pintu sambil tangan menekan2 butang di telefon bimbit. SUHAILI. dail...

"suhaili..aku tunggu kat bawah.."
"mokwo..kite baru bangun.."
[alamak.....aku kene pergi seorang la ni]
"takapa la,kite pergi dulu ye..."

sampai kelas..aku seorang je malaysian. duduk dibarisan keempat. masa tu kosong lagi.
seorang demi seorang masuk ke kelas. [hairan....]kenapa tak ada seorang pon nk duduk sebaris dengan aku. muka aku macam hantu ke? suka hatilah. nanti dah penuh,ada lah. bila kelas mula penuh. mungkin tiada banyak tempat kosong..datang la sekawan tempe [sekawan? macam pelik je perkataan tu. ada yang lagi sesuai tak?]. "can you move inside?" [itulah yang dia cakap] aku senyum. berganjak satu tempat ke kanan. "thank you.." aku senyum je la.

suhaili macam takkan datang je. aku seorang lah jawapnya.
810pagi. mana cikgu ni..tak sampai lagi. beberapa minit kemudian,cikgu datang. aku pun tak tahu apa nama cikgu tu. yang pasti...dia seorang PEREMPUAN [sebab dia rambut panjang dan memakai baju perempuan] dan dia CIKGU PATHOLOGY [sebab waktu tu adalah untuk subjek pathology]

"CHEMICAL MEDIATORS OF INFLAMMATION" itu la yang aku belajar tadi.
tapi,dia macam ada kaitan sedikit dengan tajuk yang aku tertinggal kelasnya. jadi, aku perlu baca semula.
"remember the steps before the inflammation occur...?"
[hahaha...aku baca tak sampai lagi ke situ.] sepanjang cuti seminggu. baru baca bab pertama. CELLULAR ADAPTATION,CELL INJURY AND CELL DEATH. rupanya mereka sudah masuk bab yang kedua. ACUTE AND CHRONIC INFLAMMATION...[Hmmm..sesungguhnya,janganlah kalian gagal. nanti tertinggal macam aku]..

sekejap saja 1jam berlalu. POSTING!!!!! hehehe....takutnya..~~
aku ikut je hassini and the gang. mana mereka pergi. [turun satu tingkat saja]
COMMUNITY MEDICINE....DEMONSTRATION ROOM.
masuk2..duduk. tunggu suhaili datang. terpinga2 bila tengok budak2 sibuk dengan komputar riba masing2. mereka duduk dalam kumpulan. aku dengan suhaili buat tak tahu je.
adalah seorang mamat tinggi ni,masuk.. panggil roll number kami yang tertinggal ni,untuk pembahagian kumpulan. aku dan suhaili dapat kumpulan dua. sayangnya rashdeep kumpulan 3.
hakikatnya tiada apa pun yang menarik. aku cuma ikut je orang2 pergi mana. masuk bilik cikgu. dengar cikgu bagi komen slide untuk presentation. semuanya sudah siap. mereka sudah pergi ke kampung2 untuk mengambil data. jadi...kami tak tahu nak buat apa. diam dan ikut shaja. BUSAN......

hmmm...sekarang patutnya aku tidur.
sebab kejap lagi ada kelas yang panjang. 3jam. tapi,aku menulis blog. jadi kalau nanti aku ngantuk di dalam kelas. baru padan muka....




Saturday, August 22, 2009

selamat datang bulan ramadan.

1 ramadan. aku kat umah,kat bilik,sorang2. semua orang pegi kelas. dan aku..cuti.
semalam last praktikal dan viva untuk biochem,dan harap2 tu la y terakhir. aku masih memikirkan,bulan ramadan kali ini,mesti diisi dgn jayanya,tapi mule2 puase lagi dah tak puase. [hadoi...ngeng la.] arap2 aku tak kne ganti pose double dari y biase. sbb slalu klu dh kne awl puase,akhir nnt,kne lagi. huhuhuhu..selumber je ye aku ni bercerita. maafla pada y tak selesa.aku tak penah kesah pon nk cite kat sape2.

aku insyaAllah mula kelas 2nd yr bln9 nih. buat rashdeep y seronok nk balik msia ari ni..i jeles sgt..my father tak galakkn blk..takpe,i dgn suhaili akan enjoy our cuti dgn jayanye..hehehe.

semalam mse nk g viva tgh ari lpas jumaat,lalu dpn masjid..tgk org berpusu2 keluar dari masjid,solat jumaat. sonok sgt,tgk org baru balik dari masjid. cuma bezanye,kat cni takde yang berbaju melayu. [rindu msia]. hehe..ternmpk la alfian [lambai2 dn berlalu].

habis viva. lpas asar,aku,shu mekda dgn elly gi fish market. wah...ramai org. [esoknye a.k.a harini nk pose kot,sbb tu ramai] tapi ikan tak bape segar. musim hujan kot. hehehe..aku tak tahu lak yang org kat cni bli ikn kira bape ekor kita amik. pelik juga,sbb tak nmpk penimbang pon berdekatan penjual. klu aku tau,aku pilih y besa2. hahahhaah.

mmmm..ape lagi nk cite. takde yang menarik sgt sepanjang aku exm ni. cuma dh lama tak menulis [taip sebenarnya]. mmm..SELAMAT BERPUASA..

Sunday, August 2, 2009

aku pulang..

bilik aku. setelah di kemas.

antara bende y aku buat kat umah. conteng tgn.
[ini namenye inai]

dari kiri: abby,dibah,aku,hajar.

belakang dari kiri: ayu,ain,jerin.
depan: farah.

aku telah berada di INDIA. haha...macam mimpi je. aku balik awal seminggu.
sebabnya....hahahha..sebab aku GAGAL satu subjek.. BIOCHEMISTRY!!! 
ape nk buat.....??? buat dunno...hahaha,org tak betul je la yang wat dunno. kne studi la syg.
lewat masuk 2nd year. so,aku tertinggal kelas 2nd year y awal2 nila. mgkn hampir sebulan
tinggal kelas. dan ini menjadikan hidup aku ni bertambah susah. sebabnya..aku kne la kerja
 lebih sket dari org len yang dapat gi kelas.

biarlah tu jadi masalah aku sorang. sekarang...ape aku buat masa cuti.
takde ape yang menarik pon. balik kampung..KELANTAN..soping katRANTAU  PANJANG..dapat 2pasang baju. then, melawat adik2 angkatku..dan umi..kat kelanang..dan..ktorg g PANTAI KELANANG..trima kasih umi..bagi awa kain wat BAJU RAYA..dapat la baju raya sepasang..walau sebenarnya aku tak penah ade baju y kainnye sebegitu meriah[wana oren gelap..ade cm bunge2 dijahit mesin,dan blink..blink..]..hahaha..sempat la tolong abah ANGKAT KELAPA SAWIT..[sebagai syarat untuk dia belanja tengok harry potter]..tgk harry potter dgn mak,abah[wlu abah sebenarnya tido je dlm panggung tu],afiq,khaliq...mmm..hajar dgn alif takde mase tu,diorg kat hostel. tak lupa....gi MID...sempat la berjumpa nadira..walaupun hanya 2jam..dan makan makanan yang tak la sedap,mahal je lebih [bayangkan,nasi,ikan,sayur 2jenis..total..rm9lebih...hangin aku dengan makcik tu] tak kesah la.. haaa..bende bes..HANI..sepupu aku y suke menjerit,dia dulu tak ske dengan aku.pantang aku dekat je nk menjerit. tapi,tah ape tah angin dia balik kali ni asyik nk dengan aku je. ok gak..budak tu mendatangkan masalah walau suke menjerit,sebab dia agak lasak,jadi aku wat ape pon..dia tak nangis. klu nangis pon..senang dipujuk.

tah la...byk sebenarnya bende yang aku buat mse aku balik umah. walaupun boleh dikatakan aku tak la g bejalan sgt. cuma petang la..kadang2 aku keluar..g umah dila..bile  abg izan takde..takpon,men bola dgn budak kecik..tgk orng men wau..tgk iman..ali..emy..main.. kadang2 abdullah[sekarang kitorg pggil dia hakim..dia suh..hehehe..] dgn adik dia pon ade..men buai..panjat pokok...g umah makyang..men congkak dgn hani.

aku berhajat nk balik lagi cuti akan dtg. tapi..hajatku dihalang. hahahha..ABAH SUH AKU G JALAN2...aku tak tau la. blh ke aku nih...sekarang pon masih serabut2 je. tapi ok la...dah mula berpijak di bumi yang nyata. hahaha. [anda bukan lagi di malaysia,anda sudah berada di india.]

apa pun,cuti hari tu,aku betul2 dalam keadaan tertekan. macam2 bende berlaku. tapi,aku sembunyikan semua tekanan [tapi selalunya berhasil ble waktu siang,bila malam..pastinya ia kembali]. tapikan..sebenarnya,sampai sekarg aku terfikir..apa sebenarnya kesudahan perkara yang aku fikir sepanjang cuti haritu? mmmm....????

Thursday, June 18, 2009

i miss sumone...[majlis kawen dila dan izan]

firstly....MAKYANG!!!!! hehehe..nenek aku...yang sgt bes.


sebahagian dari keluarga aku..bes kn... [buat ikah...kte tgk gambar je la...]

pengantin perempuan...


selepas majlis akad...


ni pengantin bersama makcik2 dan mak aku...eh,ade gak sepupu aku.

org kuat yang menjayakan majlis.

hantaran dari pihak perempuan.

pengantin...sama padan...kuikuikui.... dil..aku doakan korg bahagia..

meriah....walau aku tiada pada masa majlis ini berlangsung..tapi kemeriahan dapat aku rasa dari melihat gambar2 yang ada. hehehehe....yang menariknya...baju pengantin..dijahit sendiri oleh pengantin. bes kn? dila seorg tukang jahit. baju yang dia jahit..mmg lawa2. dia byk gak jahit baju pengantin...lawa....nnt aku kawen..nk suh dia jahit la..hahhaha..[dil,bagi diskaun tau...]

tapi.......sebenarnya....[tetiba terselit lak...] nk jugak....

aku tahu agak pelik... tapi kepulangan aku ke malaysia kali ini..tanpa dia yang aku syg. tak mengapa..rindu sedikit. pagi tadi dapat panggilan telefon darinya. terima kasih kerana telefon..ayang rindu abg.

aku tahu...aku jarang bercerita tentang dia..kenalkan..inilah encik biskut teddy... kami hampir serupakan? adik beradik...hohohoho....percaya ke?

mmm...tapi yang pastinya,dia mungkin akan pulang,sebaik saja aku pulang ke india. sedih kn? hahahaha..nak buat macam mana..cuti kami berbeza...

Monday, June 8, 2009

malam ini..

aku terpanggil untuk menulis. entah apa y patut dn tak patut ku tulis. aku takut ada y berkecil hati. maafkan awa. andainya dia dapat membaca..dia akn tahu. betapa aku masih lagi tidak dapat menerima. tapi,aku masih cuba. demi menjaga hati semua pihak. biarlah dua org saja yang terluka. sayang tak mesti bersatu. cinta tak mesti bersama. benci bila memikirkan apa yang aku kena tanggung. tapi,itu yang terbaik untuk aku. aku sedaya untuk tidak mahu mengungkit hal lama. tapi,adakala dia dtg menerjah. kisah itu dh tinggal sejarah. tidak mungkin ia boleh berulang,ape lagi ber terusan. aku perlu menghargai apa yang ada,walau kadang2 perit. andai saja aku mampu. andai saja ini bukan kesudahannya.

maafkan awa. 

aku tak pernah berniat untuk menyakiti. kehadiran yang tak penah dirancang. dan aku tak boleh menolak. hanya aku yang tahu apa yang ada dlm hati aku. org akn kata aku kejam. ya...biarkan apa org kata. sbb dia tiada ditempat aku.

maafkan awa.

laut itu menjadi saksi,pagi itu menjadi pemerhati. bahawa...aku...terlalu...............

maafkan awa.

ptg itu mengubah segalanya. yang aku minta satu saja..jgn membenci bila segalanya terbongkar. kerana itu telah kau pilih. kerana itu telah kau paksa. dan aku yang tersepit. diantara kehendak hati2 disekeliling. tapi..hati yang ada dalam tubuh aku ini..acap kali memberontak. mempersoalkan keadilan padanya.

maafkan awa.

aku...kadang2 keliru. apa yang aku mahukan. kadang,aku kuat untuk melawan. kadang,aku terlalu lemah untuk membantah. dan pd saat itu..aku y akn menangis sendiri.

maafkan awa.....itu bukan kehendak awa.

Thursday, June 4, 2009

sehari sebelum hari esok.

"bertanya pada diri. ape aku nk sebenarnya dlm idup nih?
bes nye jadi mcm org biasa. [masalahnya,aku ni luar biasa ke?] nk patah balik masa. harap tak penah jumpa org2 y berkenaan. mungkin hidup aku tak serumit nih. jgn kerana tak ske,terus nk buang. terus tak dipandang. ade kebaikan disebalik kcknya diri itu. tapi kebaikan terlindung kerana bezanya kehidupan."



STUDY...STUDY...STUDY....STUDY..........STUDY...STUDY....

CUMA ADA SATU JE PERASAAN. SATU JE. 
'BLUR'


bagi mereka yang mengenali diri ini. ketahuilah..bahawa..saya mengidapi penyakit yang sukar diubati. dn blh bawa ke mati. kalau ditakdirkan hidup ini selamanya..pasti saya sendiri tak mahu meneruskan,kerana penyakit ini sangat menyakitkan. andai saja saya dapat memilih,akan dipilih untuk tidak ada penyakit ini.

sebab,penyakit ini wat saya rasa lemah sangat. sakit sangat. sampai tak larat nk buat apa2 pon. bila dah sakit,doktor sendiri pon tak ada ubat untuk tahan sakit nih. semakin hari,penyakit saya semakin teruk. kadang2 sampai tak dapat nk selamatkan...dan akhirnya,saya akan pengsan.

"ITULAH PENYAKIT SAYA."

Saturday, May 30, 2009

ape y jd masa minggu exm??

nk resepi tak? milo dgn biskut hancur. antara mknn aku mse exm. [sdap woOO..]


ni bukan barang aku je tau. faridah pnye skali. [bahana exm]


koleksi cukulate..bli lpas abis paper 2 physio. [y biru,bli sbb dapat pelekat..]

 
ni meja kat umah baru. tu bku physio. [tajuk blood rasenye mse aku bce nih.]


koleksi highlighter y aku ade. [abis sume buku aku highlight]

superman


MENITI SURATAN-yantzen
Dahaga kasih padamu
Tiada akhirnya
Dalam kepekatan malam
Kaulah bintang
Ku gapai jatuh
Untukmu sentuh
Namun bagiku hadirmu
Seminit menjadi penawar

Sampai bilakah kita ini
Asyiknya merindu sendiri
Ada kasih dan ada cinta
Tapi terhalanglah
Oleh insan alpa
Materialistik yang 
Menghukum cinta
Sebegini...

Bebaskanlah kita ini
Di belenggu dunia

Andai hanyut bahtera
Kita rela di lautan gelora
Itulah rela
Kita berdua

Hadirlah kau kasih
Nyatakan cintamu
Doaku yang lama

Inginku bawamu
Bersama hasratku
Meniti suratan
Agar kenal kebahagiaan

Takdir kita kasih
Tuhan menentukan
Serah keimanan
Pasti sinar kebahagiaan

Jua kaulah insan suci
Wangian syurgawi
Pekat malam yang berlabuh
Aku teguh... di jiwa
Kau tiba jua...
P/S : kadang kala..kita tak tahu ape yang baik untuk kita. trima kasih superman.

Saturday, May 23, 2009

nasi lemak = lapar

what make a man?

This isnt goodbye even as I watch you leave
This isnt goodbye
I swear I wont cry even as tears fill my eyes
I swear I wont cry

Any other girl Id let you walk away
Any other girl Im sure Id be okay

Chorus
Tell me what makes a man
Wanna give you all his heart
Smile when youre around
And cry when youre apart
If you know what makes a man
Wanna love you the way I do
Girl you gotta let me know
So I can get over you

What makes her so right
Is it the sound of her laugh
That
look in her eyes
When do you decide
She is the dream that you seek
That force in your life

When you apologise
No matter who was wrong
When you get on your knees if that would
bring her home

Repeat chorus

Other girls will come along they always do
But whats the point when all I ever want is you
Tell me