Monday, June 8, 2009

malam ini..

aku terpanggil untuk menulis. entah apa y patut dn tak patut ku tulis. aku takut ada y berkecil hati. maafkan awa. andainya dia dapat membaca..dia akn tahu. betapa aku masih lagi tidak dapat menerima. tapi,aku masih cuba. demi menjaga hati semua pihak. biarlah dua org saja yang terluka. sayang tak mesti bersatu. cinta tak mesti bersama. benci bila memikirkan apa yang aku kena tanggung. tapi,itu yang terbaik untuk aku. aku sedaya untuk tidak mahu mengungkit hal lama. tapi,adakala dia dtg menerjah. kisah itu dh tinggal sejarah. tidak mungkin ia boleh berulang,ape lagi ber terusan. aku perlu menghargai apa yang ada,walau kadang2 perit. andai saja aku mampu. andai saja ini bukan kesudahannya.

maafkan awa. 

aku tak pernah berniat untuk menyakiti. kehadiran yang tak penah dirancang. dan aku tak boleh menolak. hanya aku yang tahu apa yang ada dlm hati aku. org akn kata aku kejam. ya...biarkan apa org kata. sbb dia tiada ditempat aku.

maafkan awa.

laut itu menjadi saksi,pagi itu menjadi pemerhati. bahawa...aku...terlalu...............

maafkan awa.

ptg itu mengubah segalanya. yang aku minta satu saja..jgn membenci bila segalanya terbongkar. kerana itu telah kau pilih. kerana itu telah kau paksa. dan aku yang tersepit. diantara kehendak hati2 disekeliling. tapi..hati yang ada dalam tubuh aku ini..acap kali memberontak. mempersoalkan keadilan padanya.

maafkan awa.

aku...kadang2 keliru. apa yang aku mahukan. kadang,aku kuat untuk melawan. kadang,aku terlalu lemah untuk membantah. dan pd saat itu..aku y akn menangis sendiri.

maafkan awa.....itu bukan kehendak awa.

1 comment:

SarjaN yO said...

Andai kata itu peluang terakhir untuk anda,anda telah mensia-siakan segalanya...
Kenapa dunia tidak adil?
Memberi kpd yg tdk mahu menerima,
menyembunyi daripada yg ikhlas menanti...
Andai kata tiada esok untuk mu,jgn kau sesali kptusan yg kau buat hari ini...
sepatutnya,semalam mnjadi iktibar agar anda masih dapat mengecapi nikmat esok...