Sunday, February 6, 2011

ya Allah..andai itu ujianMu..

aku redha ya Allah..
ya Allah...kerana dia suamiku..kerana dia cintaku...
jauhkanlah aku dari sedikit pun rasa marah, rasa kecil hati, rasa benci pada dirinya.
kerana redhaMu itu adalah redha suami ku.

sungguh aku rindu..
aku manusia biasa yang cuma berharap menjadi yang terbaik utk suamiku.
kerana itu,tabahkanlah aku ya Allah.
jadikan lah aku seorang yang sabar dan redha ya Allah.

tenangkan lah hatinya ya Allah.
kerana ketenangannya adalah ketenanganku.
kuatkan lah semangatnya ya Allah.
kerana kekuatannya adalah kekuatan ku...

sungguh tidak sanggup aku mendengarnya menangis lagi ya Allah.
cukuplah dia menangis keranaku sebelum dia bergelar suamiku.
hati isteri mana yang sanggup mendengar,suara seorang lelaki menangis,apakan lagi itu suaminya.
meruntun jiwa..
andai saja aku bersamanya..akan ku tolong apa terdaya.
biarlah dia menangis kerana gembira kesyukuran..jgnlah dia menangis kedukaan.

ayang utk abang sorang. tiada yang lain.
ayang tidak sempurna...ayang juga juga tak berharap utk abg menjadi sempurna..
maaf ayang tidak dapat memenuhi harapan abang,bersedia utk abg bila2 masa dan mengorbankan perasaan dan emosi ayg.
ayang cuba..sedang cuba,dan akn terus cuba.. ayang harap percubaan ayang membawa perubahan yang dpt dirasa oleh abang.
maafkan ayg kerana tidak sempurna.

No comments: