Thursday, February 24, 2011

ape y berubah lepas kawen?

huish!!! aku blk awal arini.. 1st time dapat blk awal dari posting ENT. bes sbnrnye posting ENT ni...lagi2 klu ade DR. MCH. [owh..sumpah! klu korg tny aku "MCH stand for what?" aku pon tak tau.] orang kat cni mmg ske wat shortfom name2 dorg.


bende 1st skali.....
cite pasal nama..lepas aku kawen nih, kengkawan aku kat cni [tempe la...bkn malaysian] sibuk tny aku..nk pggil aku dgn nama ape.. mrs hanafi or mrs jaafar. what the???? muslim kat msia tak penah la pulak nk tuka2 nama lepas kawen nih. komon la weyh..~ pggil aku hawa k..siti pon aku ske gak.. sbb t aku dh jd dktor,aku lagi ske org pggil aku DR. SITI...


*tempe adalah panggilan kitorg [msian] untuk orng local kat cni. asal dari perkataan "tempatan" kot. aku pon tatau sgt sejarah nama ni.

bende no. 2.....
satu lagi...aku rase la kn... "teori hanafi" [bak kata anum] mmg betul. sbb setau aku la..suami aku ni suka membaca.[ tapi bukan la bende2 y masuk exam. tapi baca suke2.] jadi,ade la tu dia baca kat mana2.
aku tak ingt sangat...tapi lebih kurang la...
selalunya,kalau kita tgk suami isteri..msti mcm nk serupa..dari segi rupa..gaya... so timbul la kata2 "orang kata kalau rupa nk sama,ade jodaoh..atau jodoh pjg" [macam aku dgn suami aku la..bak kata mak aku..'kenapa la ko cari muka pakwe dh nk sama..cuba tgk mcm mak dgn abah,lain.... mak cantik..abah hensem..."]
mengikut teori hanafi...kenapa mereka jadi serupa...sebab..
1.pemakanan..
2.enviroment..
3.pasangan cenderung utk mengikut gaya percakapan,gaya badan dan macam2 gaya pasangan y lagi satu.
hah! tu jeh y aku ingt. y lain aku tak bape nk ingt. korg nk tau..korng tanya sendiri r kat suami aku. dan aku rase..aku mengalaminya. aku pon dh terikut2 cara dia. contoh...
1. [bende paling aku tak suke dulu] kumpul baju kotor atas lantai.
2. berada dalam bilik tanpa kipas..[owh! dem.. india panas kot. mmg sepatutnya on kipas.] tp sbb dia,bila takde kipas pon,tak kesah sgt.
3. "komon la.." bende yang dia agak slalu jgak ckp. dan sekarang..aku pon dh mula gne.
mm..pastu ade la lagi perubahan yang aku rase tak sesuai nk cite. hahahahaha..

bende ke 3....
kalau aku kate kat cni..kalau dgn bdk tempe..aku lebih rmai kawan boys dari gurls..percaya ke? hahaha...tapi mmg tu la hakikatnya. so,kalau dulu aku blh aci redah nk studi dgn budak ni berdua..takde sape kesah. but sekarang!!!! hohoho...aku bini org dowh..~ jaga sikit hati laki la weyh... disebabkan suami aku ni mmg syg gile kat aku. kalau blh nk aku ni dia punye sorang... kena la cari kawan lagi..belajar ramai2.. dan..disebabkan aku ni nk jadi isteri solehah yang di kasihi suami...[aku baik tau] aku pon ikut la cakap dia..

bende ke 4...
selalu..gurlz..kalau y belum kawen la terutamanya... sibuk berdiet,jaga badan..jaga muka,jaga sume la. tapi aku ni..ikot suke je. kalau aku cakap aku ade pencuci muka,tapi aku penah je cecah 2 bulan tak gune pencuci muka tu..percaya ke? hah! aku malas la weyh..byk bende nk kne wat selain cuci muke. seingat aku,dalam sejarah idup aku..tak penah aku berdiet. pedehal...makan je sume bende. de ku kesah pasal berat aku? hohoho...plg berat aku penah capai..55kg.. agak berat sebenarnya utk saiz badan aku y kecik. tapi...lepas kawen ni..aku rase takut sket. berat naik tak kesah sangt...cuma risau takde shape..huhuhu...kena la jaga sket kn... baru la suami sayang lebih. ni tak...kdg2 gurlz ni..sebelum kawen je jaga sume bende,dah kawen...sume bende terabai. isk3....patutnye..lepas kawen la nk kne jaga lebih...dapat pahala extra..keh keh keh..

yang ke 5..
aku perasan...sekarang ni aku lebih suka berkhaluwat. berkhaluwat? what the???????. weyh...weyh... apenih...aku mne de mencarut ke ape... berkhaluwat tu kn maksudnya bersendiri..mengasingkan diri.. rasulullah sendiri pon pernah wat.. aku pon muskil..nape aku jadi cmtu. aku lebih byk habiskan masa dalam bilik. wat nota..studi...baca artikel.. tapi bagus gak. berilmiah sket aku nih. tak la tertinggal je.

hoho...aku bau makanan la. lapa dh ni. t kne g kelas lak.. perot dh berkeroncong utk ana dh ni.. lalala...~ malam ni dapat mkn free..yes..!! food hunting.

1 comment: