Wednesday, March 18, 2009

centrum...

terima kasih buat dia yang bagi benda ni kat aku.. agak membantu..aku menjadi kurang ngantuk. pagi,aku dapat bangun dan baca buku. selalunya aku pasti tewas dengan mengantuk. 

hari ini..aku pergi menonton fesyen show. macam2 pakaian yang aku tengok. tradisional,moden. sopan,seksi. bergaya,serabai dan serabut. apa pun yang pasti aku cuma berkenan dengan baju kebaya dan baju melayu. sopan,ringkas,senang dipakai. melihat dari pemakaian,aku terfikir pada manusia sekarang yang makin miskin. tidak mampu membeli kain dan material yang cukup untuk menutup tubuh...apa pun,fikir2kan lah. 

dalam keseronokan menonton..tercalit sedikit rasa kesal dan sedih.. hati ini jadi sedih kerana tidak tahu bagaimana ingin menerangkan kepadanya. mungkin persekitaran kami berbeza. jadi dengan itu aku bersyukur menjadi rakyat malaysia. walaupun malaysia bukan lah negara yang sepenuhnya mengikut undang2 islam..tapi..masih ada yang sedar akan kepentingan halal dan haram..

aku menulis bukan untuk mengata. jauh sekali untuk memburukkan. tapi untuk peringatan pada diri sendiri dan mereka yang sempat singgah disini....

maaf...

No comments: