Thursday, July 28, 2011

sedihkah itu?

kau sedang bersedih?
ya..aku sedang bersedih.
jadi kau marah?
tidak..aku tidak marah.
jadi kau sedih tapi tidak marah?
ya..aku sedih tapi tidak marah.

aku sunyi..kau?
aku sayu..kau?
aku rindu...kau?
jangan bunuh aku perlahan!!! itu sakit.



hari ini penuh dgn rasa keibuan tak berbelah bagi.


dibilik kecil itu aku mahu menitiskan air mata.
bawa jauh bayi itu dari aku.
usiaku terlalu muda,tanggungan ku masih tak tertangung.
larikan si comel itu dari aku.
sebelum hati bertambah rawan.


hari ini penuh dgn kerinduaan RAMADAN.


melonjak aku membilang hari2 istimewa itu kembali.
aku berdua tapi hakikatnya aku satu.
tanpa dia.
RAMADAN tetap akan berlaku.
makannya bagaimana? sahurnya?
RAMADAN ini aku satu. dia satu.
sukar berdua.
itu buat aku sayu dalam tak sabar menunggu.


difikir dalam. difikir panjang. 
glaucoma!!!! itu yang patut aku hadap.
tapi hati rawan,badan sakit dibawa ke ranjang.
menanti sampai masa dunia gelap.

1 comment:

Tabibbatunhawa said...

sabar kakakku. hihik. Seyes dah tak sabar.ahaha...