Friday, April 2, 2010

what happen when ur "ex" still care bout u?

aku tak pernah anggap dia ex aku. dn dia tak pernah jadi ex aku...
perkataan terakhir sebelum kami betul2 terpisah...

"awak jgn lupa saya tau"
"awa pun"

orang kata cinta monyet. tak membawa makna apa2. but,bg aku..dia antara kenangan yang paling berharga yang pernah aku lalui. seseorang yang dapat membuatkan aku menunggu dgn penuh setia selama lebih 4tahun tanpa berita,tanpa khabar. seseorang yang membuatkan aku menyimpan surat pertamanya begitu lama. dan aku percaya,kalau dompet ku tidak dicuri waktu itu,pastinya surat itu masih elok aku simpan.

seseorang yang membuatkan aku menitiskan air mata bila pertama kali perjumpa setelah sekian lama dan setiap kali aku terlihat kelibatnya. impak yang sgt kuat dlm hidp aku. dan aku masih belum yakin yang aku bersedia utuk bertemu dgnnya lagi.

apa perasaannya bila mengetahui berita itu? apa responnya bila menerima kepastian itu?
"saya akan sayang awak selagi hayat masih di jasad"

nampk remeh bila ia di katakan oleh seorang budak berusia 12tahun. terasa seperti boleh diabaikan bila ayat itu dikeluarkan oleh seorang budak sekolah rendah. tapi bg aku,ayat itu cukup utk buat aku kuat menanti. dan cukup kukuh utk membuatkan dia ada didalam setiap doaku.

orang akan berkata,"bukan ke dia dh bertunang? knp nk cerita hal lama?" selepas membaca ape yang aku tulis. ya..aku dh pon bertunang. tunangan ku memang tiada tandingan. yang baik itulah dia,y tak baik juga itulah dia. menerima aku seadanya.

tapi kali ini cerita bukan hal kami. ini cerita tentang kenangan dulu,yang tiba2 muncul kembali. andai aku dapat kemasa lalu. akan ku tanya padanya,

apakah kesudahan cerita ini?

6 comments:

norfaridahanum said...

ada sebab kenapa Allah tak benarkan kita kembali ke masa lalu.

percayalah,ada yang lebih baik.insyaAllah,hanafi ini yang terbaik utk ko.

ikhlas,
aku,penghuni bilik yang diketuk pintunya saat kau kebuntuan tgh mlm buta dan kita pun menangis sama2.

sitihawa said...

anum,aku sebak lak tetiba.
hehe,mesti la..mcm mne gaduh,makan ati,bertumbuk pon..dia je yang selama ni sabar dgn aku. [adoi..mesti bangga gile mamat nih] hehe,anum,aku tak cite lagi mimpi aku kt ko. gerenti ko jeles pny r.

norfaridahanum said...

esok cuti.nnt aq dtg serang..aq pun byk nk ckp n bincang,..hurmmmphhh

sitihawa said...

ok2..aku no hal...aku pon de cite gempak nih!!! huh!! PANAS!!!

nur_amalina said...

oit cite panas tak habaq mai aku!!! hawa jgn lupakan aku di belgaum ni taw, ape2 hal update mari same aku la, ni setia mendengar juga ni bile2 mase insyaAllah. kuat kan hati, pasti ade hikmah yg terbaik buat dirimu dari Allah ya! :)

sitihawa said...

thanks amal...hehe,jgn riso..aku update slalu klu de pape berita terbaru.. i miss you..