Friday, March 5, 2010

permainan buang bola.

ya...mmg itulah nama dia. "buang bola" [direct translation ke bahasa malaysia]
walau aku tahu,aku pastinya takdapat nak mewakili batch aku utk perlawanan esok. buat pertama kalinya bermain permainn ini dgn betul. mmg susah bila anda dah biasa main netball,dan bila melompat adalah kegemaran anda..ditambah pula dgn bila suka amik bola sebelah dgn sebelah tgn dn dijadikan cite tgn tu tgn kiri.
setakat yang aku tahu. permainan ni mcm men bola tampar gak. cuma anda perlu menangkap bola itu dn membalingnya kembali kepada pihak lawan. senang bukan? yaaa..nmpk mcm senang. tapi sebenarnya ssh. bola dia berat. dh nk sama berat dgn bola basketball.bila tangkap,tak boleh lompat,tak boleh kne bdn,tak boleh cm melantul dari tgn kita dan tangkapnya kembali. nak baling,kena pastikan bola dilepaskan bila tgn anda sudah melebihi bahu,boleh lompat ketika membaling,jika anda tangkap bola guna tgn kiri,sila guna tgn kiri jgk utk membaling [dan mmg itu sgt ssh]
hmm..tu jela yang aku tahu stakat ni. yang len2 aku tahu jgk,tapi aku tak tau cmne nk wat ayat. hahahahaha.

ok,ape aku wat harini?
bgn pagi,aku dh terlewat..serius,aku tak mndi pagi tadi..hahahaha...taksempat. gi kelas,tggu ckgu pharmac yang lmbat masuk,then abis kelas...g posting...nseb ckgu posting tu dtg awal sket ari ni. blaja fetal skull dgn maternal pelvis. hehehehe..aku tak paham pon pe ckgu tu ckp. nseb bek aku de buku. bkk la buku mse ckgu ajar. siap kungsi dgn asyiff iqbal. haha..takpenah bercakap pon dgn dia. tetiba ari ni bek la pulak kami berdua.
balik kelas..potong buah,mkn.. masak air...rendam megi...makn... tido 30minit...bgn..g kelas balik...[baru aku tahu..rutin aku sama je ari2. hahahaha..]
tapi ptg tdi aku g men buang bola. then balik..solat..then g balik ke atavar ground..tgk encik habib men basket..menemankan budak kecik sorang nih...[anum] hahahaha..tak pasal2 nama korang masuk dlm blog aku.

ok...tu la aku wat arini. dn sekarang pttnya aku baca patho. renal obstruction dgn renal stone. tapi aku menagadap laptop lak..tulis blog.. ngeng je..hahahaha...

p/s:tgk org men basket..teringt kenangan lama...waktu dulu..mencuri2 pandang org yang bermain basket mse latihan softball. *wink* *wink* de sesape terasa dipndang ke....?

No comments: