Tuesday, December 14, 2010

risau...kecewa.

haish..perempuan ni kalau tak tulis pasal hati dan perasaan,tak boleh ke? semua nk ikot perasaan. haish!!!

bukan ikut perasaan..tapi hakikatnya perempuan ni kekuatan dia adalah perasaan dia. bukan dia sengaja nk ikut perasaan membabi buta [ok,aku bukan mencarut,tapi mmg ada dlm kamus]. lagi pon,kita ni manusia. bukan komputer atau robot yang boleh di "setting". ok,tanak rasa risau,delete risau. save gembira. [otak lu..] kalau blh buat macam tu,takde la ibu2 yang berasa bertanggung jawap,risaukan anak dia yang tak blk2 walau dah lewat malam. takde la awek atau pakwe yang akan rasa berbunge2 riang bila pasangan dia kol dia byk2 kali bila dia cume bersin dan sakit tekak sikit je [risaula katakan....]. hah,takde!!!! takde la aku bagai nk gile studi sbb nk exam final ble blh delete rasa risau.

kecewa dengan orang yang kadang2 tak faham dengan kerisauan seseorang. orang risau sebab orang sayang. kalau tak risau,jadi dh kurang sayang. [kau nk ke?]. orang risau tu sebab orang kesah. kalau tak risau tu,jadi dh kurang kesah. [kau mahu ke?]. mmg la kalau kite risau macam mne pon,kite tak blh nk wat pape. tapi perasan tak,dari kerisauaan tu la dtgnya perkataan usaha. bila kita risau,kite akan ade initiatif utk melakukn sesuatu bagi mengelakkan perkara yang dirisau itu dari berlaku. [huh! aku rase mcm dh berfalsampah la pulok.] jadi,risau itu perlu. dan jgn marah bila seseorang perempuan itu risau. sbb itu dh kerja dia. sebagai seorang anak,pelajar,isteri,ibu,nenek dan hamba Allah. jgn minta dia utk tidak risau. sbb bila dia tak risau,bermakna dia kemungkinan besar sudah tidak peduli.[hah!! masa tu,baru padan muke kau]

lek lu...lek lu...[rileks...rileks...byk la kau pnye rileks!!!]

tarik nafas panjang.....hembus....~ ape kes aku wat sume nih??? dh mcm ibu nk bersalin dh nih.

weng...~

1 comment:

Ain Atika said...

hahha...ssh ahh kalau boleh setting2 perasaan....