Tuesday, October 12, 2010

seronok wat ECG

pengalaman hari ni..

aku tak bape sihat sebenarnya lately. sakit dada. huh,serius sakit dan mmg tanak pon sakit tu dtg. dh setahun aku de sakit nih. tapi tak ske jump doktor,malas. tapi sejak 2 mggu ni..sakit tu makin teruk. paling lama aku kne....sakit tu berlarutan dh nk dekat 12 jam. hah!! mmg tak boleh tdo la. sbb ble baring tambah sakit.

so aku decide arini nk jmp doktor. mcm2 la pulak dia tanya. huu..lagi segan,doktor tu adalah doktor unit aku mse aku posting medicine 3rd sem. dh la mse 3rd sem tu aku hampeh. tanya sume tak leh nk jawap. huhu....anat dan physio terbang sume ilang. hahaha. tapi aku rase dia tak ingat kot... sbb dia cme 2 ke 3 kali je amik kelas. haha.

done!! last2 dia suh wat blood test. BLOOD TEST????? haha, hamik kau....!!!!
aku bukan la fobia dgn darah. takut darah. cume....aku de problem sket...je. aku akan nk pitam bila tiap kali kne cucuk. tak kesah la..cucuk utk amik darah, cucuk nk masuk ubat..tercucuk pin mse nk pakai tudung...tercucuk duri ikan...duri bunge ros...ape2 klu tercucuk ke..kne cucuk ke... aku akan pitam.

haaaaa..parah!! aku sorg pulak nih. huhu..kuat kn diri. dlm hati tu bape kali ulang..
takde pape...takde pape..takde pape... ok...ok...ok.... haha. lpas "bayar" bil [wlu sbnrnye tak byr pon sbb nnt my DADDY akn bayar,bkn sugar daddy..JPA da..] g la lab..tempat org bg darah dorg utk dimasukkn dlm botol2 kecik....

test yang aku kne...
1. hb count [ doktor ckp sbb aku pny hb dlu rendah,jd nk tgk cmne lak skrg]
2. ESR
3. serum TSH

seram gak mle2...wlu dh byk kali je withdraw blood nih. tp,cuak sbb kali ni sorg2. takut pitam. ingt lagi dlu. aku melakukn aksi bahaya. g klinik nk amik hep B puny vaccine.. kne cucuk.. blk dgn rasa nk pitam tuh..aku drive!! nseb bek sampai umah dgn slamat. lampu isyarat kat jln mcm nmpk tak nmpk je. hahaha.. huhu,tp alhamdulillah...aku tak pitam kali ni....huh!!!!! teror la... hahaha..bangga dgn diri sendiri. [ala...bukan bangga mendabik dada...tapi gembira la sbb tak pitam]

tp....paling bes arini....aku wat ECG. hah!! pengalaman..... slama aku dok g hospital hari2 [kecuali ahad] tak pernah la pulak ku tgk org buat ECG. alih2 aku sendiri y kne. huhuhu....bes2. mcm de letrik lalu dlm bdn. geli pon ade. haha.....byk glie wayar dia letak. sambung kat kaki..kat tangan...kat bdn..... cuak pon ade gak mle2. mse tu terbayang mcm dlm tv. cite y dorg buat robot ke...cite alien ke...y wayar byk2 berselirat. pastu dia amik data dr bdn kita....dr otak kite....[pengaruh tv melampau].

wlu aku terpaksa ponteng posting ortho arini..tapi berbaloi... sbb aku dpt pengalaman.
hah!! bercerita macam org tak sakit je. mmg tak sakit pon sekarang. dia cuma dtg tibe2 ikut ske ati dia je.....

AKU NAK EXAM DH...ISNIN DEPAN!!!!!semoga aku lulus dgn cemerlang.gemilang dan terbilang....


No comments: