Thursday, October 7, 2010

luruskan budak

siti, dia nih sebenarnya dh nk exam. 3rd sessional. huhu..tapi duk macam nih jugak. tapi yang menariknya..harini dia tak dapat attenden posting ortho..sbb dia tak buat kerje yang ckg dia suruh buat. hahaha...buat pertama kalinya dia tak dpt kedatangan sbb dia tak buat kerja sekolah. haha...tu je la nk cite. dan alang2 dh ckp pasal ortho nih.. meh cite sket pasal orthopedics. [sbb skrg siti nih tgh posting ortho].

ortho = straight
pedics = children

smlm..ckgu dia cerita bende nih la. orthopedics nih,dia... ceritanya.... sebenarnya... asalnya.... [banyaknya 'nya'] dorg nih nk seteretkn tulang belakang budak2 kecik..sbb dlu penyakit nih [scoliosis-medical condition in which a person's spine is curved from side to side.] kot y mula2 muncul. hahaha..ske hati stoberi cik siti je wat kesimpulan sendiri. tapi tu lah y siti paham masa dia didlm kelas semlm....

banyak lagi yang diajar smlm..
fracture [patah tulang]...
dislocation[tulang keluar dari soket]...
subluxation[kira macam dislocation,tapi tulang tu tak kuar dari soket,dia lari sket la...]

siti nih..bkn la jahat..tak siapkan keje skolah... walau tak siap,tapi dia baca tau....kalau tny... insyaAllah,blh la jawap.. cuma naseb je kurang baik,kalau ikot jadual..bukan ckgu tuh y dtg mengajar hari ni...jd,dia dgn jayanya membaca fracture.... siap complete satu bab fracture patho dia bace dan wat nota. jadi dia tak buat la keje yang ckgu tu suh buat.. mne la cik siti nih nk tau.. tetiba ckgu tu y dtg ajar ari ni. hehehe..nseb la kamu siti...

tapi dia dh siapkan dh keje tu ptg td... bende dh bace dh,cuma tggal tulis dn susun je..
huhuhu.....

nomnomnom.....

3 comments:

hanafijaafar said...

i like your nom nom nom....

tupaikecik said...

it your nom nom nom...
abg y slalu gne...ayg tlis je..nnt ble terbce,ingt kat abg..

adibah saffie said...

urgh..bestnye posting ortho! xsabo aku!