Tuesday, June 28, 2011

entry terlambat utk 6 bulan perkahwinan.

oleh kerana kemalasan melanda. aku terlambat nk menulis n3 nih. aku tujukan buat suami tersayang. ENCIK SUAMI.
okeh...korang jgn tgk "berita baik" je. ingat aku pregnen. aku belum pregnen ok!!




25 DISEMBER 2010.
buat abang,
cerita ini mungkin abang tak tahu..dan mungkin kita sama merasainya..

ayang bangun pagi itu dengan seribu kesyukuran. selesai tahajut dan mendekatkan diri pada Yang Esa,ayang keluar dari bilik. meninjau keadaan diluar. pagi itu kebahagian lebih dari biasa.

bila matahari semakin meninggi. mak dh mula bising2. sbb tengok ayang masih tak bersiap lagi. serius,mse tu mmg blur habis. mcm tak tahu nk buat ape. bila org ckp,pegi la mndi..baru mndi... bila suh pakai baju pengantin, baru pakai... sedikit pon takde rase cuak ke..neves ke... rase cm biase je..

bila dh siap2. dgr dorng bising2 y pihak abg dh smpai. hehehe..tyme tu,bilik pengantin kn berhadapan dgn jln.. ayg intai dr jendela. intai dr jendela,tp tak nmpk pon abg. cme kereta je byk2 parking tepi jln. keciwa sekejap. hehehe. orang lain sume dh xcited2. ayg masih lagi blur. takde rase pape pon. yang ayg risau mse tu adalah..mana ayang letak kad pengenalan ayg. hahahaha.

pastu..mula dgr bising2 kat ruang tamu. mase tu org dh sibuk2 nk cari port bes utk ddk. tgk majlis akad. ayang duduk di hujung penjuru bilik. bertentangan dgn pintu bilik y terbuka agak luas. kali ini ayang nmpk kelibat seorang lelaki berbaju melayu krim. lama ayg tgk.

"loh!! zaki rupenye." hehehe.
bukan orang y ditunggu. adik dia rupenye. keciwa lagi.

kali ini,pemuda segak mula kelihatan. mula2 nmpk belakang je. bila dia berpaling utk duduk. jelas senyuman yang ayang kenal. seorang lelaki yang bakal merubah segalanya.

dan saat ini ayg rasa saat paling romantis.
ayg duduk mengadap pintu. sambil tunduk2 sket. [wat2 malu. kang nmpk cm bukan pengantin lak. haha] mse tu,abg blh nmpk ayg,ayg blh nmpk abg. ingat tak,mse tu..kita main jeling2 senyum2. mse tu tetiba rase cam segan2 lak dgn abg. padahal sblm2 nih klu jmp,dgn abg la paling tak segan. klu makan berdepan2 pon dh tak cover2. tapi aritu..malu2 kambing pulop rase..hehehe.

mungkin sbb rasa mcm dh lama tak berjumpa. tp mmg lama pon tak jmp. kita jmp sblm kawen tu pon mse nk jmp tok kadi tu. tu pon kejap je. tak lama pon.

mse dok seronok men jeling2 senyum2. ingtkn takde y perasan. rupeny sepupu ayg,dila. perasan. cepat2 dia dtg kat ayg, ckp.."huish!! dh la tu. ko mne blh tgk hanafi dulu". ayg pon sengeh je la..wat2 muke comel sket.

lama2 keriuhan kat luar tu mula perlahan. cuma dgr suara tok kadi je la. pastu ayg diminta utk keluar. yang paling tak boleh blah. sebelum keluar, dila sempat pesan.
"jawe! [nama panggilan ayg. bdk ni sorang je y pnggil ayg cmnih] aku tau ko tu selamber kodok je. tp nnt ko jgn la mata melilau2 ke mana2. tunduk...pndang bawah.. kalau nk pandang dpn pon kejap2.. wat cm malu2.. ko nih klu aku tak ingtkn ko men hentam ikot suke ko je."
hahaha...ayg pon..angguk2 je la tyme tu. kne ikot nasihat org y dh ade pengalaman.. ayg baru 1st tyme kot nk kawen, mne la ayg tau...hohoho.

pastu..ayg pon kua la..ddk kat tempat y dh disediakan. pastu acara pon bermula.. dgr tazkirah dulu.. lama gak terasa tazkirah tu. hehe.mase tok kadi tu wat lawak rase nk gelak je. tapi teringat pesan dila..kontrol....kontrol... so i senyum sipot je la kat ctu. kuikuikui.

tiba saat y ditunggu. abah mula melafazkn "aku nikahkn dikau...bla..bla..bla.." tyme tu. rase cool lgi. tak de pon cuak ke neves ke..dupdap dupdap ke.. rase biase je. rase mcm tgh bagi tazkirah kat musolla je. mcm bende dh biasa jadi je.

jantung ayg mula mcm nk tercabut bila abang mula menjawap "aku terima nikahnya........" start dari tu. sampai la abang selesai lafazkn semuanya. mmg jntung rase nk tersembul keluar dari dada. palpitation. tachycardia.

haha..lepas abang ckp "tunai" ayg rase mcm satu beban besar lepas. ayang rase lega sangat. ingat tak dulu ayang pernah tanya..."rase2 mse akad nikah nnt ayg nangis tak?" abang jawap.."abang rase ayang nangis."

tapi...ayang tak nangis pon...ayg nangis mase....dgn mase kat airport frankfurt je....hehehehehe.

ape pon..kawen mmg bes. kalau diberi peluang. ayg nk wat majlis perkahwinan kita sekali lagi. mungkin majlis kita tak semewah majlis orang lain. baju pengantin ayg tak secantik baju pengantin orang lain. tapi hari tu..ayg rase ayg lah orang paling bahagia. paling mewah. paling cantik. sebab kehadiran abang dalam hidup ayg..
sian pengantin. amik gamba sendiri.

3 comments:

norfaridahanum said...

=)

nursuhada aziz said...

so sweet :)

akumanusiabiasa said...

tersangat-sangat la best,kan?huhu nak kawen jugak la law macam ni.hehe